يكشنبه ٢١ آذر ١٣٩٥ -



گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۰ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۵۳ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۶۱۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۸۲۴۳۸ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٦/٣/٢٣ - ۵۹۸ مورد

پیام های روز جهانی قلب

شنبه ٣٠ شهريور ١٣٩٢ ساعت ٨:٣٦ ق.ظ   ( بازدید : 3005 نفر )























- زنان ،كودكان و بيماري قلبي :همين الان اقدام كنيد تا از قلب كساني كه دوستشان داريد حفاظت كنيد.

- بيماري قلبي عروقي از جمله بيماري قلبي و سكته مغزي،سبب مرگ زودرس افراد مي شود.

- بر خلاف عقايد عموم زنان بطور برابر با مردان تحت تاثير بيماري هاي قلبي عروقي قرار مي گيرند و كودكان نيز نسبت به اين بيماري ها آسيب پذير هستند.

- اغلب مرگ ها يي كه به علت بيماري هاي قلبي عروقي رخ مي دهند، قابل پيشگيري هستند.

- افراد ،خانواده،جوامع و دولت ها بايد با هم كار كنند تا از بار جسمي،عاطفي و مالي ناشي از اين بيماري ها اجتناب كنند.

- اقدام فوري براي تامين يك قلب سالم در آينده براي همه مورد نياز است:مصرف غذاي سالم و فعاليت بدني را تشويق كنيد و مصرف دخانيات را ممنوع كنيد.

- اين يك تصور غلط است كه بيماري قلبي عروقي اغلب بر روي افراد ثروتمند ،مردان و افراد سالمند اثر مي گذارد-اين بيماري بر روي همه سنين و گروه هاي جمعيتي ،از جمله زنان و كودكان تاثير دارد..

-  1.000.000نفر از كودكان سالانه در دنيا با بيماري قلبي مادرزادي بدنيا مي آيند.

- بيماري قلبي عروقي قبل از تولد شروع مي شود.

- كودكان ممكن است از بار مضاعف ناشي از بيماري قلبي رنج ببرند،هم خودشان به بيماري مادرزادي يا اكتسابي قلب مبتلا باشند و هم شاهد ديدن بيماري و ناراحتي فردي كه دوستش دارند باشند.

- بعد از ترك دخانيات به مدت 15 سال ،خطر حمله قلبي به همان سطح افرادي كه هرگز دخانيات مصرف نكرده اند، مي رسد.

- بيماري قلبي هر سال سبب مرگ يك زن از هر 3 زن مي شود.

- اغلب بيماري هاي قلبي و سكته مغزي مي توانند با تغييرات شيوه زندگي نا مناسب ،فعال بودن و ترك مصرف دخانيات پيشگيري شوند.

- فعاليت بدني فقط ورزش و تمرين نيست بلكه مي تواند شامل موارد زير هم باشد: انجام بازي هاي خارج از خانه همراه با كودكان،از پله بالا رفتن، انجام كارهاي خانه، با دوچرخه به محل كار رفتن

- يك رژيم غذايي متعادل غني از ميوه و سبزي ها به پيشگيري از بيماري قلبي و سكته مغزي كمك مي كند.

- اگر از وسيله نقليه عمومي استفاده مي كنيد ،يك ايستگاه زودتر پياده شويد و مابقي راه را پياده برويد.

- رژيم غذايي حاوي مقادير زيادي از چربي هاي اشباع و اسيدهاي چرب ترانس ،شكر و نمك، خطر بيماري قلبي و سكته مغزي را افزايش مي دهد.

- در سراسر دنيا،تخمين زده مي شود يك نفر از هر 10 نفر دانش آموز اضافه وزن داشته باشد كه يك عامل خطر براي بيماري قلبي و سكته مغزي است.

- شما مجبور نيستيد مصرف غذاهايي را كه دوست داريد بطور كامل قطع كنيد! سعي كنيد ،غذاها را جايگيزين كنيد-اگر به مواد غذايي شيرين علاقمنديد ، بجاي شكلات ،يك ميوه شيرين را امتحان كنيد و يا سعي كنيد اندازه سهم غذاهاي كمتر سالم را كم كنيد و اندازه سهم غذاهاي سالم مثل ماهي را بيشتر كنيد.

- 600.000 نفرافراد غير سيگاري،از جمله كودكان،هر سال به علت مواجهه با دود دست دوم سيگار كشته مي شوند.

- نيمي از كودكان دنيا بطور مرتب هواي آلوده به دود دخانيات را تنفس مي كنند.

- مصرف سيگار سبب 10% از بروز بيماري قلبي عروقي مي گردد.

 -  بدنبال  قدم هايي در جاده سلامت قلب  باشيد كه سلامت قلب را حفظ كند و  يك زندگي طولاني تر و بهتر با كاهش مرگ هاي زودرس  ناشي از بيماري قلبي عروقي داشته باشيد.

- بيماري قلبي عروقي -كه شامل بيماري قلبي و سكته مغزي است –سبب 3/17 ميليون مرگ در سال مي شود و اولين علت مرگ در دنيا را تشكيل مي دهد. خبر خوب اين است كه اكثريت بيماري هاي قلبي عروقي به علت عوامل خطري ايجاد مي شوند كه قابل كنترل،درمان يا اصلاح هستند: از جمله كم تحركي كه يك عامل خطر بيماري قلبي عروقي است.

- كودكان 17-5 سال بايد حداقل 60 دقيقه فعاليت با شدت متوسط( مانند پياده روي تند،انجام كارهاي خانه،و باغباني) تا شديد(مانند دويدن،دوچرخه سواري،شنا و انجام ورزش هاي رقابتي ) در روز انجام دهند.

- فعاليت بدني تمركز ،رشد و تكامل سالم را ارتقاء مي دهد و از بيماري و افزايش وزن  زياد در كودكان پيشگيري مي كند.

- شهر نشيني امكان و فرصت براي انجام فعاليت بدني را كاهش مي دهد،شهرها بايد با فضاهاي سبز ايمن و كافي براي انجام فعاليت  هاي تفريحي كودكان و ئو نوجوانان طراحي و ساخته شوند.

 - فعاليت بدني كه در كودكي ياد گرفته شده اگر در دوران بزرگسالي هم ادامه يابد ، در كاهش خطر بيماري قلبي و سكته مغزي نقش مهمي دارد.

 - افراد بزرگسال بايد حداقل 150 دقيقه فعاليت بدني با شدت متوسط يا 75 دقيقه فعاليت  شديد در طول هفته براي كاهش خطر فشارخون بالا ،بيماري عروق كرونر ،سكته مغزي و ديابت نوع 2 ،انجام دهند.

- افراد بزرگسال بايد حداقل 150 دقيقه فعاليت بدني با شدت متوسط يا 75 دقيقه فعاليت  شديد در طول هفته براي كاهش خطر فش نوع 2  ،انجام دهند.

- فعاليت بدني فقط ورزش نيست. هر حركت بدن كه همراه با صرف انرژي است،  مانند پياده روي،انجام كارهاي خانه، و بازي ،فعاليت محسوب مي شود.

- انجام 150 دقيقه فعاليت بدني در هفته خطر بيماري قلبي را تا 30%  و خطر ديابت را تا 27% كاهش مي دهد .

- هر سال ،كم تحركي سبب مرگ بيش از 3ميليون نفر مي شود كه قابل پيشگيري هستند.

- پياده روي تند،انجام كارهاي خانه و باغباني به عنوان فعاليت بدني با شدت متوسط طبقه بندي مي شوند.

- سالمندان بايد حداقل  150 دقيقه فعاليت بدني با شدت متوسط يا 75 دقيقه فعاليت  شديد در طول هفته براي كاهش خطر فشارخون بالا ،بيماري عروق كرونر ،سكته مغزي و ديابت نوع 2 ، انجام دهند.

- در حالي كه فعاليت بدني شديد شامل دويدن،دوچرخه سواري ، شنا، و ورزش هاي رقابتي هستند.

- اگر غير فعال يا كم تحرك هستيد با مقادير كم فعاليت بدني شروع كنيد و بتدريج مدت، تكرار و شدت آن را در طول زمان افزايش دهيد.توصيه مي شود قبل از شروع برنامه تمريني براي اطلاع از بي خطر و مناسب بودن فعاليت براي شما، با پزشك خود مشورت كنيد.

- در سالمندان 65 سال و بيشتر ،فعاليت بدني مي تواند، از ورزش ها و تمرينات برنامه ريزي شده تا ساير فعاليت ها مانند پياده روي  يا باغباني را شامل گردد.

- فعاليت و تمرين منظم و مصرف غذاي متعادل غني از ميوه و سبزي مي تواند به حفظ وزن مطلوب كمك كند.

- با افزايش سن بدن كالري كمتري مي سوزاند.افزايش وزن سبب مي گردد، قلب سخت تر كاركند و خطر بيماري قلبي ،ديابت و كلسترول خون بالا زياد شود.


منبع : چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.





جستجو
پوستر هفته سلامت 1393 (۳۷۴۰ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...