با محوریت اجرای برنامه ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع
برگزاری مجمع سلامت شهرستان مانه با تأکید بر اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده
مجمع سلامت شهرستان مانه با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مدیران اجرایی برگزار شد و در آن بر اجرای برنامه ملی پزشک خانواده، استقرار نظام ارجاع و تقویت همکاریهای بینبخشی برای ارتقای شاخصهای سلامت شهرستان تأکید گردید.
برگزاری مجمع سلامت شهرستان مانه با محوریت اجرای برنامه ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع مجمع سلامت این شهرستان با حضور حجتالاسلام والمسلمین ابراهیمیفرد، امام جمعه شهرستان، به ریاست دکتر مقیمی، فرماندار شهرستان، و با مشارکت دکتر دلشاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، معاونین فرمانداری، بخشدار، دکتر نمدیان، رئیس شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی تشکیل گردید. در این نشست که با رویکرد «سلامتمحور» برگزار شد، دکتر نمدیان، رئیس شبکه بهداشت و درمان، ضمن تبیین مفاد بیانیه راهبردی و میثاقنامه سلامت، تصریح کرد: «سلامت عمومی فراتر از وظایف یک دستگاه است و نیازمند یک رویکرد جامعنگر در تمامی برنامههای توسعهای شهرستان است.» وی بر لزوم مشارکت و همافزایی تمامی دستگاههای اجرایی برای تحقق شاخصهای بهداشتی و التزام عملی به میثاقنامه سلامت تأکید نمود. در ادامه این جلسه، دکتر دلشاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، با تشریح ابعاد برنامه ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع، این طرح را اولویت اصلی وزارت بهداشت برای تحقق عدالت در سلامت دانست. وی اظهار داشت: «استقرار این نظام، ضمن کاهش هزینههای درمانیِ تحمیلشده بر مردم، موجب پایداری و ارتقای کیفیت خدمات سلامت در سطح شهرستان مانه خواهد شد.» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، همکاریهای بینبخشی را زیربنای اصلی موفقیت این برنامه ملی برشمرد. در بخش پایانی ، فرماندار شهرستان بر لزوم پیگیری مستمر مصوبات، حمایت از بیانیه راهبردی سلامت و همگامی ادارات با شبکه بهداشت و درمان جهت اجرای موفقیتآمیز نظام ارجاع در سطح شهرستان تأکید کردند.

نظر دهید