شرح وظایف :
تهیه و استخراج لیست اموال کلیه واحدهای تابعه ونگهداری در دفاتر مربوطه
تهیه و نصب برچسب اموال بر روی اموال تحویلی به واحد ها
تهیه کاردکس و صورت برداری اموال و نصب در اتاقهای مربوطه با اخذ امضای ذینفعان
جلوگیری از جابجایی اموال بین واحدها بدون اطلاع و هماهنگی امین اموال
جلوگیری از خروج اموال بدون صدور برگ خروج اموال جهت پیگیری
حفظ و حراست از اموال و دفاتر مربوطه
تأیید بر حفظ و حراست و نگهداری اموال در اختیار پرسنل
سرکشی و بازدید از واحدها و در صورت نیاز جمع اوری اموال اسقاطی
اخذ سند مالکیت برای واحدهای دولتی و حفظ و نگهداری از آنها
اخذ امتیازات لازم و ضروری
مشاهده عینی کالا و ثبت دقیق صرفا براساس مشاهده عینی نه براساس فاکتور ارائه شده
.صدور قبض انبار یا برگ رسید جنس به انبار پس از تحویل گرفتن کالا
.صدور حواله انبار هنگام تحویل دادن کالا
.صدور فرم های مرجوعی ، برگشت از خرید و سایر فرم های مشابه
.صدور برگ درخواست خرید کالا در صورت لزوم
مشخصات و تعداد اجناس وارده و صادر در نرم افزار نظام نوین مالی
.طبقه بندی ، تنظیم ، و کد گذاری کالا
.ارائه گزارشات لازم به مقامات ذیربط و سایر موارد مرتبط
.دریافت سفارش کالا و خدمات مورد نیاز سازمان از واحدهای گوناگون و بررسی و رسیدگی به آن ها
.درخواست خرید کالاها به واحد سفارشات خارجی یا تدارکات داخلی ،در صورت عدم موجودی کافی
.مراقبت و نگهداری کالاها از عواملی ماننده سرقت ،صدمه ،ضایعه و حادثه ، از طریق طبقه بندی ،قفسه بندی چیدن و جای دادن صحیح آن ها
.پیش بینی برنامه ریزی و کنترل مواد و انبار گردانی متناسب با نوع شرکت و مواد و کالاها
.تحویل گرفتن اقلام دریافتی و ثبت و ضبط آنها در دفاتر و کارتهای مربوط
.صدور اقلام مورد نیاز به واحدهای گوناگون مطابق با درخواست های و سفارشات کتبی و ثبت آن ها در دفاتر و کارت های مربوطه
.تهیه گزارشات لازم در مورد ضایعات ، موجود و نظرات اصلاحی