شرح وظایف:
1- مشارکت در برنامه ریزی و ارائه پیشنهادات وسیاستهای اعتباری و وصول مطالبات ونظارت برحسن اجرای آنها
2- تامین مالی و اعمال مدیریت بر وجوه نقـد و سایر دارائیهای پولی و تامین وجوه نقد اضافی در مواقع ضروری
3- نگهداری سوابق و مدارک مالی, کنترل فعالیتهای مالی, مشخص کردن انحرافات از عملکرد کارآمد و طرح ریزی شده همچنین اعمال مدیریت در پرداخت حقوق و دستمزد, امور مالیاتی موجودیها،دارائیهای ثابت و عـملیات کامپیـوتری
4- پیش بینی و طرح ریزی بلند مدت وجوه لازم برای سرمایه گذاری بر اساس تغییرات تکنولوژیک بازار سرمایه و بازده پروژه ها ی سرمایه گذاری همچنین بکارگیری ارقام پیش بینی نشده و تاریخی برای طرح ریزی عملیات آتی و آثار آن در سیاستهای سود آوری و پیش بینی اقـلام بهای تمام شده و هزینه
5- برنامه ریزی و سازماندهی بمنظور انجام وظایف مختلف امور مالی شـرکت
6- تهیه و تنظیم خط مشی ها, دستورالعملها, روشها و رویه های مالی و تهیه و طراحی فرم های مورد نیاز، بمنظور ایجاد هماهنگی در انجام امورمالی واحدهای مختلف
7- تصمیم گیری واعلام نظر نهایی در موارد پیدایش اختلاف نظر بین واحدهای تابعه
8- دریافت گزارشهای مالی از واحدها، پروژه ها و سایر مدیریت ها وبررسی و اظهارنظر بر آنها و تحلیل مغایرتها
9- اعمال نظارت و کنترل بمنظور حسن اجرای قوانین, مقررات, دستورالعملها و بخشنامه های مالی در واحد های مختلف
10- طبقه بندی حسابها ـ و در صورت نیاز ـ طبقه بندی گروه کالاها و کدینگ مربوط به موجودیها و انبار، براساس سیستم های مکانیزه و پیشنهاد و تائید تغییر یا تهیه سیستـم های نرم افزاری مالی بصورت سفارشی یا پکـیـج
11- نظارت و کنترل بمنظور حفـظ و نگهداری اموال و دارائیهای شـرکت و...